رویداد کارآفرینی فناوری های دیجیتال پزشکی و سلامت

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر سلیمی معاون آموزش و پژوهش سازمان گفت: در دو دهه اخير، فناوري نوين ارتباطات و اطلاعات با دگرگون ساختن ابزارها و شيوه‌هاي توليد و انتشار اطلاعات و همچنين فراهم آوردن بستر نوین ارایه خدمات، موجب تحولات بنيادين در ابزارهای اطلاع رسانی، آموزش، پژوهش و فناوری جامعه گرديده است. ابزارهاي حاصل از اين فناوري نوين، از سويي شيوه‌هاي پديد آوردن و نشر بسياري از آثار را دگرگون ساخته و از سوي ديگر ساختارها و سامانه های با اشکال تازه‌اي را پديد آورده است که تا سال‌هاي پاياني قرن گذشته ميلادي، سرعت و وسعت دامنه انتشار، جذابيت، تنوع و حجم قابل انتشار توسط آنها در تخيل هیچ صاحب اندیشه ای نيز نمي¬گنجيده است.
سلیمی افزود:رویداد کارآفرینی فناوری های دیجیتال پزشکی و سلامت که با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شتابدهنده ابر زندگی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با هدایت فناوران کشور برگزار میشود در نظر دارد تا کاربری فناوری های جدید دنیا همچون اینترنت اشیا، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و سیمولاتورها را در تمامی ابعاد نظام سلامت گسترش دهد و در این مسیر زمینه ساز ارایه بهتر خدمات در کشور باشد.
معاون پژوهشی سازمان نظام پزشکی در پایان گفت: تمامی استارت آپ ها و تیم های توانمند که دارای طرح، محصول اولیه و یا ایده قابل تبدیل به محصول در زمینه های اینترنت اشیا ، داده های حجیم، هوش مصنوعی و داده کاوی ، سیمولاتورها، بازی های رایانه ای، ربات ها و واقعیت مجازی در یکی از حوزه های بهداشت عمومی، آموزش و ارتقای سلامت، درمان و یا ارایه خدمات مدیریتی و پژوهشی هستند می توانند در این رویداد شرکت کرده و نسبت به ارایه محصول خود به داوران اقدام نمایند. در پایان رویداد ضمن تقدیر از تیم های برگزیده، شش تیم به شتابدهنده تخصصی معرفی می گردد.

محورهای رویداد :
1- AR & VR
2- سیمولاتور و بازی های رایانه ای
3- رباتیک
4- اینترنت اشیا
محل برگزاری رویداد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
زمان برگزاری رویداد : 8 شهریور ماه 1398

پیمایش به بالا