سایر اخبار

برگزاری نشست توسعه کسب‎وکارهای سلامت دیجیتال در معاونت اجتماعی وزارت بهداشت

به گزارش روابط عمومی مرکز نوآوری و شتابدهی سلامت دیجیتال  کشور جلسه شورای سیاست گذاری رویدادهای استارتاپی سایکاپ ، مراقبت و سالمندی و کودک وسلامت با حضور اصغردالوندی رییس سازمان پرستاری، امیر للگانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت،  زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران، مهدی جعفری دبیرعلمی سایکاپ، آرمان برزه‌کار نماینده معاونت درمان، خسرو سلجوقی مجری سند حمایت و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان، یمانی نماینده حامد برکاتی مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مریم عباسی نژاد نماینده احمد حاجبی مدیر کل دفتر سلامت روان برگزار شد.

در این جلسه آقای امیرحسین اسدی  با اشاره به فواید مختلف جشنواره گفت: برگزاری این رویداد برای پیشرفت سلامت جامعه است، یک اپ خوب امروز می تواند مشکلات زیادی از جامعه را حل کند ، از طرفی بار مالی بر دوش وزرات خانه ها نیست واستارت‌اپ ها خود برای رسیدن به نتیجه هزینه خواهند کرد.

به گفته او باید برای رفع نیازهای دفاتر وزارت بهداشت، سازمان نظام پرستاری و بهزیستی از استارت‌آپها کمک بگیریم تا ایده‌هایشان را مطرح کنند و جایزه بگیرند.

در ادامه للگانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت به اهمیت فناوری در ارتقای سلامت اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه‌هایی منعقد شده درحوزه فرهنگی دانشجویی خیلی ضعیف مطرح شده است و هدف ما تنها این بوده است که ذهن دانشجویان را به سمت تاثیر فناوری ببریم.

همچنین خانم عباسی نماینده مدیر کل دفتر سلامت روان در این جلسه به موضوع ساز و کار حمایت از استارت‌اپ ها پرداخت و فت: محتوای سلامت روان موجود است ولی غالب اجرای آن سنتی است و به جهت این که دوباره کاری در این زمینه نشود باید همین محتوا را به استارت‌اپ‌ها بدهیم. مثلا در روستا ها درمانگاه ها به خوبی کار میکنند باید همان ها را استارت‌اپی کنیم.

پس از آن یمانی نماینده  مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده اظهار کرد: ما خیلی مشتاقیم که یک نفر کارشناس بیاید و با توجه به محتوایی که ما به او میدهیم و با توجه به گروه هدف ما فعالیت کند.

او افزود: بستر مناسب برای این کمک باید ایجاد شود و سازوکارش باید مشخص شود.

زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز ضمن مطرح کردن نیازهایی که پیش از این توسط اسدی بیان شده بود، گفت: ما ایمان داریم بهبود وضعیت شهرداری های کل کشور امکان پذیر نیست مگر با حضور استارت‌اپ ها چرا که خدمات پراکنده شهرداری با وجود استارت‌اپ‌ها متمرکز شده و دسترسی به آن ها آسان می شود.

به گفته او شهرداری آمادگی دارد  اگر استارت‌اپی بخواهد پایلوت کارش را شروع کند محله را به آن استارت‌اپ اختصاص دهند.

در ادامه دبیرعملی سایکاپ نیز درباره چگونگی برگزاری این جشنواره اظهار کرد: باید زمان امتحانات دانشجویان را در نظر بگیریم چرا در حضور آن ها تاثیر زیادی دارد، اما در هرصورت نباید فراموش کنیم که تا کنون استارت‌اپ‌ها توانسته اند موفق تر از آی تی هر سازمانی عمل کنند.

سلجوقی دیگر عضو شورای سیاستگذاری با برشمردن اقتصاد اشتراکی و موبیلیتی به عنوان شاخصه های استارت‌اپ ساز گفت: هر پزشک و پرستاری نمی تواند منتور یک استارت‌اپ باشد ، از طرف دیگر می توانیم بستر مورد نیازمان را از طریق شتابدهنده ها به وجود بیاوریم.

او افزود:نوپاها قرار نیست معجزه کنند باید ازآن ها بخواهیم اگزیت پلن داشته باشند و باید از بزرگان هم بخواهیم برنامه داشته باشند که اگر یک نوپای خوب پیدا شد برنامه او برای آن استارت‌اپ چیست ؟

پیمایش به بالا