سایر اخبار

جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت توانست استارتاپ ها را به هم نزدیک کند

یک برنامه‌ساز در خصوص برگزاری جشنواره رسانه های دیجیتال سلامت گفت: پیش از این استارتاپ‌های سلامت فعالیت داشتند و به صورت پراکنده رشد می‌کردند و همانند جزیره‌های پراکنده‌ای بودند اما در این رویداد کنار هم یک جا جمع شدند. این جشنواره می‌تواند این جزیره‌ها را به هم نزدیک کند.

سیاوش صفاریان‌پور، برنامه‌ساز و مجری رویداد طب‌استارز، یکی از برنامه‌های جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت در گفت‌وگو با ستاد خبری این جشنواره گفت: چون شاهد نسل جدید از تولیدکنندگان محتوا هستیم، بخشی از تولید محتوا به سلامت که یکی از اصلی‌ترین نیازهای انسان است برمی‌گردد. شاید اصلی‌ترین کاربرد این جشنواره جهت‌دهی به شکل تولیدکنندگان محتواست که چطور محتوای اثرگذار، با رعایت شاخص‌های علمی که مسئله مهمی است، تولید کنند.

وی افزود: اینجا تنها تولید یک محتوای عادی مدنظر نیست، بلکه چیزی است که مخاطب خود را تحت تاثیر قرار بدهد و آن تاثیر مستقیم روی سلامت فرد است. در واقع در این جشنواره قلق‌گیری، تنظیم و ایجاد کردن یک اتمسفر فکری برای تولید محتوایی است که در عرصه تولید محتوای دیجیتال فعالیت می‌کنند. حال تفاوتی نمی‌کند که یک اپلیکیشن باشد یا یک شبکه تلویزیونی اینترنتی، پادکست یا برنامه رادیویی. آنچه در این جشنواره اتفاق می‌افتد ما را به سمت دوران جدیدی می‌برد که نمی‌توان از آن درماند و به همین دلیل نیاز است که هم‌آوایی بین تولیدکنندگان محتوا ایجاد شود.

صفاریان‌پور با بیان اینکه شاید اصلی‌ترین اتفاق جشنواره، اثرگذاری روی مخاطب وسیع است تاکید کرد: در این صورت می‌توان قدم بزرگ‌تری برداشت و دامنه اثرگذاری را افزایش داد. این اتفاق هم اتفاق مثبت و جالبی است که در این جشنواره می‌افتد.

او بازار تعامل افراد با یکدیگر را از نکات مهم این جشنواره دانست و اضافه کرد: اینکه استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌ها در یک جا جمع شوند، همدیگر را ببینند و بتوانند از تجربیات هم استفاده کنند بسیار جالب است. پیش از این استارتاپ‌ها فعالیت داشتند و به صورت پراکنده رشد می‌کردند و همانند جزیره‌های پراکنده‌ای بودند اما در این رویداد کنار هم یک جا جمع شدند. این جشنواره می‌تواند این جزیره‌ها را به هم نزدیک کند.

پیمایش به بالا