سایر اخبار

رویداد کارآفرینی فناوری‌های دیجیتال پزشکی و سلامت‌

رویداد کارآفرینی فناوری های پزشکی و سلامت در دانشگاه شریف برگزار شد.

رونمایی و معرفی فناوری های پیشرفته دیجیتال سلامت

رویداد فناوری های پزشکی و سلامت در روز هشت شهریور برگزار گردید. در این رویداد  که با حضور قایم مقام وزیر بهداشت آقای دکتر حریرچی، رییس و معاونان سازمان نظام پزشکی، معاون و مدیران دانشگاه صنعتی شریف، اساتید دانشگاه و استارت آپ ها و کسب وکارهای دیجیتال و نوپای سلامت در دانشگاه شریف برگزار شد 25 تیم فناور، نسبت به ارایه طرح ها و محصولات فناورانه خود اقدام نمودند و شیوه و روش های توسعه فناوری خود را تبیین نمودند.

دکتر ظفرقندی رییس سازمان نظام پزشکی در این رویداد گفت: ارتقای زیست بوم فناورانه در حوزه نظام سلامت، شناسایی نیازها و حل نیازهای آموزشی و پژوهشی آینده محور در بستر فناوری های نوین و توسعه استارت آپ های فناورانه و تلاش برای ورود شرکتهای دانش بنیان در عرصه نظام سلامت از رویکردهای بسیار مهم و مورد توجه سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی کشور است و در این مسیر دست همه فناوران را به گرمی می فشاریم.

به گزارش وبدا، دكتر ایرج حریرچی در همایش کارآفرینی فناوری‌ های دیجیتال پزشکی و سلامت که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار کرد: به چهار هدف اصلی در نظام سلامت که شامل افزایش سلامت مردم، محافطت از مردم در برابر هزینه‌ های سلامت، افزایش رضایتمندي مردم و افزایش کارایی است، باید توجه بيشتري کرد.

وي با بيان اينكه ۱۰.٤ درصد از تولید ناخالص جهانی صرف حوزه سلامت می شود، خاطرنشان كرد: هزینه هاي بهداشتی و درمانی در دنیا بیشتر از مجموع هزینه های نفت، گاز و تسلیحات جهانی است و در ۵۰ سال گذشته در تمام کشورها هزینه های بهداشتی و درمانی افزایش مستمر پیدا کرده است که این حجم عظیم مالی فرصت بزرگی برای سرمایه گذاری در فناوری های دیجیتال مربوط به حوزه سلامت فراهم می کند.

دكتر حریرچی بیان کرد: در کشورهای مختلف در تمام حوزه های خدماتی از جمله حوزه بهداشت و درمان، از ٢٠ تا ۳۰ درصد از منابع استفاده بهینه نمی شود و فناوری های دیجیتال و کسب و کارهای نوین می توانند در صرفه جویی مالی و استفاده بهینه از منابع کمک موثری كنند.

معاون كل وزارت بهداشت تاكيد کرد: محدودیت های مالی یکی از مهمترین موانع برای دستیابی به اهداف حوزه سلامت است و به نسبت مشخصی از درآمد سرانه ناخالص ملی برای حفظ هر سال عمر می توان هزینه کرد، بنابراین، با استفاده از فناوری های دیجیتال هم بهره وری از منابع باید افزایش یابد و هم فناوری های نوین حوزه سلامت در دسترس عموم مردم قرار گیرد./

 دکتر موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف دیگر سخنران این رویداد بزرگ ملی بود. ایشان ضمن خیر مقدم به اساتید و فناوران، سلامت را یکی از حوزه های بسیار مهم برای دانشگاه صنعتی شریف برشمرد و با برشمردن برخی از فناوری های این حوزه، اعلام کرد در سالیان گذشته ما تلاش زیادی نمودیم تا بتوانیم فناوری های نوین سلامت را با استفاده از ظرفیت ارزشمند اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف تولید کنیم و در حال حاضر هم آمادگی داریم تا با تمام توان در خدمت توسعه فناوری های نظام سلامت باشیم.

این رویداد که توسط سازمان نظام پزشکی و با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری شتابدهنده تخصصی ابر زندگی برگزار گردید آغازی  بر توسعه فناوری های دیجیتال سلامت با رویکرد فناوری های آینده محور بود. در این رویداد صد تیم فناور شرکت نموده و طرح ها و فناوری های خود را در معرض داوری و سرمایه گذاری قرار دادند. ده تیم برگزیده برای آغاز فرایند شتابدهی به شتابدهنده های تخصصی معرفی گردیدند.

پیمایش به بالا