سایر اخبار

نخستین رویداد استارت‌آپی در حوزه کارآفرینی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت؛ این رویداد با حضور دکتر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر، دکتر سلطانی معاون پژوهش و فن آوری اطلاعات جمعیت، دکتر باقری مقدم معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر نصیری رئیس سازمان داوطلبان جمعیت، دکتر صابونچی رئیس سازمان جوانان هلال احمر، دکتر پالش مدیرکل پژوهش و فناوری معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، دکتر اسدی مسئول اجرایی توسکا و کار آفرین، داوران و ۳۵ تیم استارتاپی روز گذشته به پایان رسید.

رئیس جمعیت هلال احمر در نخستین دوره رویداد استارتاپی در حوزه فناوری، کارآفرینی، امداد، نجات و خدمات داوطلبان گفت: برگزاری این رویدادها به شناسایی فضای کسب و کار، گسترش کار تیمی کمک می کند و در نهایت منجر به خدمتگزاری به مردم می شود. امیدواریم با برگزاری این رویداد مشارکت اجتماعی مردم را نیز افزایش دهیم.

دکتر علی اصغر پیوندی گفت: ما اقلیم بسیار زیبایی داریم، اما حوادث تلخی را نیز تجربه کردیم. جمعیت هلال احمر در بحث خدمات داوطلبانه باید همیشه آماده باشد و با فراگیری تکنولوژی های نوین سعی در کم کردن آسیب ها و صدمات داشته باشد.

تشکیل مرکز نوآوری و شتاب‌دهی هلال‌احمر

دکتر پیوندی همچنین در حاشیه نخستین رویداد ملی ایده پردازی و کارآفرینی گفت: اولین رویداد کارآفرینی و استفاده از فناوری نوین در هفته هلال احمر شکل گرفته و هدف از این رویداد جلب مشارکت‌های اجتماعی در حوزه امداد و نجات و خدمات داوطلبانه، شناخت استارت آپ ها و تفکرات خلاقانه و حمایت و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور و رفع نیازهای امداد و نجات و خدمات داوطلبانه است.

وی افزود: این رویداد با استقبال بسیار زیاد گروه‌های مختلف برگزار شده است. در حوزه‌های امداد و نجات و خدمات داوطلبانه نواقصی هست و برای رفع آنها نیاز به استفاده از فناوری‌های نوین داریم. مرکز نوآوری و شتاب دهی با موافقت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر ایجاد شده است و امیدواریم بعد از این رویداد موفق به میزبانی از تمامی ایده‌های نو باشیم و از این طریق موفق به ارائه خدمات ارزان‌تر و بهتر باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ما از تمام ایده‌ها حتی خام و دارای نواقص در حوزه‌های ذکر شده استقبال می‌کنیم و آنها را مورد حمایت قرار می‌دهیم. در واقع هدف ما آن است که شرایط رونق حوزه کسب و کار و حل مشکلات خود را فراهم کنیم.

رویداد در شرایط تحریم ها به کشور کمک می کند

معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: در حال حاضر در بخش های مختلف کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث پرداختن به شرکت های استارتاپی اهمیت زیادی دارد. در معاونت علمی فن آوری ریاست جمهوری منابع مختلفی را برای این امر برنامه ریزی کرده ایم که می تواند پشتیبان بسیار خوبی برای شرکت های استارتاپی باشد.

دکتر باقری مقدم افزود: جوانان ایرانی با توان و فن آوری های مختلفی مثل نانو تکنولوژی و بایوتکنولوژی قدم های خوبی را کشور برداشته اند. بسیار جای خوشبختی است که  آموزه هایی مثل امداد و نجات در زمانی که کشور برای نیازمندی های خود به آن نیاز دارد و تحریم است به کشور کمک می کند. این رویدادها شکل گرفته و برنامه های عمیق علمی در حال شکل گیری است.

وی گفت: من در جریان داوری ۱۵ طرح بودم و این طرح ها را موفق ارزیابی می کنم. مطمن باشید که من گزارش خوبی از این رویداد به شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جمهور و سایر عزیزان ارائه می کنم و به نوعی روایتگر فعالیت های شما هستم.

ظرفیت های خوبی در حوزه جوان و نوجوان داریم

رئیس سازمان جوانان هلال احمر نیز گفت: رویدادی که در این دو روز شاهد بودیم اولین رویداد ایده پردازی، نو آوری و کار آفرینی در حوزه ماموریت های هلال احمر بود که به وسیله فراخوان عام انجام شد. شرکت کنندگان با پیشینه های کاری و حرفه ای گوناگون شرکت کردند.

دکتر صابونچی گفت: یکی از بخش های جالب حضور دانش آموزان بود که ایده خود را در این رقابت ارائه دادند و ما را مصمم کرد توجه ویژه ای به بخش دانش آموزی و نوجوان داشته باشیم تا از ظرفیت های آنها استفاده کنیم. در این حوزه ظرفیت هایی خوبی داریم و می توانیم با تمرکز بر نیازهای جوانان و نوجوان اتفاق های خوبی را در این حوزه رقم بزنیم.

اولین رویداد ایده پردازی به مرحله داوری رسید

۳۵ تیم برتر این رویداد که از بین ۲۱۱ ایده انتخاب شدند پس از بحث و بررسی به کمک مشاوران، طرح های خود را تکمیل کردند.

در این رویداد دو روزه تیم هایی از استان های آذربایجان شرقی، سمنان، خراسان رضوی، البرز، قم، خراسان شمالی، کیش، همدان، مرکزی، گیلان، یزد، کرمانشاه، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان، تهران، کرمان و اصفهان  حضور داشتند که ۲ تیم نفر دوم، ۲ تیم نفر سوم، چهار تیم به عنوان تیم هایی که برای تجاری سازی حمایت می شوند اعلام شدند و بقیه تیم های شرکت کننده به ارگان های مرتبط برای تجاری سازی طرح ها معرفی شدند.

دو تیم اسکان موقت و سوپر قهرمان در این رویداد نفر دوم و برنده ۷میلیون تومان، دو تیم سیتا و سیل بند فوری نفر سوم رویداد و برنده مبلغ ۵ میلیون تومان شدند. طرح های امدادگر شو، اپلیکیشن آموزش امدادگران، رول، بازی واکنش سریع، روبات جست و جوگر، باند و پیچ شایسته تقدیر شدند.

عصر روز گذشته با حضور مدیران جمعیت ۱۰ ایده  برتر معرفی شده و با حمایت های جمعیت به مراحل تجاری سازی راه پیدا کردند.

پیمایش به بالا