آینده ای آر و وی آر (AR & VR) در جهان

به نظر می رسد واقعیت مجازی ، افزوده و مخلوط (Augmented and Mixed ) برای همیشه در آستانه وقوع جریان اصلی است  اما موارد سخت افزاری ، محتوایی و مصرفی هنوز هم باید تکامل یابند. دلیلی که  باعث میشود AR و VR چنین تاثیری بر ما داشته باشند این است که  انسان یک موجود فوق العاده بصری است به طوری که حدود یک سوم سلولهای عصبی مغز ما به بینایی اختصاص دارد. به همین دلیل است که چیزی مانند یک هدست VR می تواند آنچه فکر می کنیم می توانیم ببینیم را کاملاً تغییر دهد ، VR,AR می توانند تاثیر عمیقی روی درک ما داشته باشد خصوصاً با اضافه شدن هدفون و جلوه های اضافی (مانند نسیم یا برخی بوها). این تأثیر برجسته منجر به جریان مداوم از پیش بینی ها در طی سالهای متمادی برای تبدیل شدن این فناوری به جریان اصلی شده است. VR و AR حدود پنج سال با ما فاصله دارند.

VR وAR چه هستند و تفاوت آنها چیست

VR  از یک هدست بسته استفاده می کند که کاربر را در یک دنیای مجازی قرار می دهد که در آن او به سادگی آنچه را که اتفاق می افتد مانند یک نسخه تلویزیونی غرق در تلویزیون مشاهده می کند یا در واقع (در فضای مجازی و / یا دنیای واقعی) برای تعامل مردم و چیزهای درون آن با این محیط حرکت می کند

در عوض ، AR  از یک هدست یا صفحه نمایش دیگری استفاده می کند که از طریق آن دنیای واقعی هنوز قابل مشاهده است و اشیا دیجیتال را روی آن قرار می دهد  از اژدها گرفته تا گلدان تا برخی داده های فروش برای افزودن زمینه یا بخشی از آی تی به نظر می رسد.

این فناوری ها از دهه ها به این شکل یا شکل دیگر وجود داشته است اما بسیار گران ، دست و پا گیر و محدود بوده است. در چند سال گذشته ، به لطف بیشتر تلفن های هوشمند ، این فناوری پیشرفت کرده و قیمت به حدی رسیده است که هم اکنون برای استفاده های تجاری و مصرفی نیز قابل استفاده است. حتی اگر قبل از ورود به سیستم اصلی  موانع قابل توجهی وجود داشته باشد.

پتانسیل های آینده ای آر و وی آر (AR & VR) در جهان

VR.AR  می توانند باعث لکنت زبان و انتقال تصورات مبهم باشند ،  AR میتواند اشیا مجازی را ایجاد کنند که بر خلاف رفتار طبیعی دنیای واقعی باشد  مثلا یک صندلی شناور در هوا . جابجایی در دنیای VR  مرموز است و حتی می تواند شما را گیج کند ، استفاده از کنترل کننده هایی که دکمه های بیش از حد  دارند در مواقعی که دستان خود را نمی بینید ، به معنای واقعی کلمه خطای  عملکرد ذهن نسبت به حقیقت است. حتی با وجود وضعیت ناقص فعلی هنر ، فقط یک بازه کوتاه طول می کشد تا بعد از عدم اعتماد به یکباره باور کنید که هر کجا طراحان VR از شما میخواهند آنجا باشید ، یا اشیا دیجیتالی که روی صفحه AR قرار گرفته اند به همان اندازه واقعی هستند. همین امر VR و AR را بسیار هیجان انگیز می کند. این نوع جدیدی از رسانه است حتی روشی جدید برای دیدن جهانی که به تدریج شکل می گیرد.

در عین حال اگر  VR و AR می خواهند به فناوری های همه گیر تبدیل شوند ، باید از این دیدگاه های ‘جالب’ عبور کنند. با گذشت زمان ، ماشینهای سواری غلتکی مجازی و ماموریت های فضایی به خودی خود برای حفظ VR و AR کافی نیستند . اگر بخواهید یکی از این تجربه های واقعیت مجازی را توصیف کنید شبیه بازگویی یک رویا برای کسانی که در آنجا نبوده اند غیر قابل باور و غیرقابل توصیف است .برای دستیابی به جهش این فناوری به یک  جریان جهانی  ، VR و AR هیجان انگیزتر و مفیدتر از چیزی که تصور میکنیم خواهند بود.

چشم انداز VR

تعریف واقعیت مجازی به برای بازار آسان است، زیرا هدست دنیای واقعی را مجبور می کند که برای شما دیجیتالی باشد . رایج ترین کاربرد VR  در بازی های GAME  است که می تواند هدست را به یک کامپیوتر قدرتمند متصل کند که قدرت پردازش لازم را فراهم می کند.

این کنسول یا بازی با رایانه شخصی از یک تفاوت عمده دارد زیرا به یک تجربه عمده و لازم برای استفاده همیشگی تبدیل می شود.  وقتی روی صفحه حرکت می کنید شما فقط یک کنترل هدف شما نیست بلکه با استفاده از پاهایتان به دور خود حرکت می کنید و دستان خود را تکان می دهید  یا می چرخید تا چیزی را پشت سر خود تشخیص دهید. VR  تفاوت زیادی با چیزهایی مثل  دنبال کردن یک شکل روی یک پل باریک با استفاده از یک کنترل دارد.VR   کاملاً  یک چیز دیگر است پس سعی کنید هدست را  طور دیگری استفاده نمایید حتی اگر 99٪ (خوب ، شاید 95٪) مطمئن باشید که اگر در VR بیفتید واقعاً در دنیای واقعی صدمه نخواهید دید.این بازی ها می توانند از روشی که VR به توسعه دهندگان می دهد دنیاهای غیرممکن را خلق کنند که تجربه آنها در دنیای واقعی جز یک خیال و افسانه نباشد.

چشم انداز AR

بر خلاف VR ، AR  ویژگی های دیجیتال را روی نمایی از دنیای واقعی قرار می دهد ،کاری که برای موارد بسیاری قابل انجام است.

آینده نگرانه ترین AR  عینک های هوشمند است عینک هایی که دارای نمایشگر هستند. با این حال این مصارف در مرحله اولیه است و روشهای زیادی برای انجام AR وجود دارد. نمایشگر AR می تواند یک آینه هوشمند باشد که نشان می دهد شما با پوشیدن یک لباس چه ظاهری دارید. بسیاری از ما در حال حاضر دارای یک دستگاه AR هستیم ، زیرا اکثر تلفن های هوشمند پیشرفته اکنون قادر به افزودن عناصر دیجیتالی به آنچه در صفحه می بینیم هستند ، خواه این برنامه با استفاده از برنامه ای مانند Snapchat یا بازی مانند Pokémon Go است. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای مواردی فراتر از بازی مفید هستند. در ادامه ما روش های استفاده از این فناوری برای آموزش ، بازاریابی ، طراحی محصول و موارد دیگر را بررسی می کنیم.

در ماه نوامبر سال گذشته ، مایکروسافت قراردادی دو ساله به ارزش 480 میلیون دلار با دولت ایالات متحده برای آوردن هدست AR برای سربازان آمریکایی (با استفاده از HoloLens برای آموزش  در میدان جنگ با افزودن تصویر برداری حرارتی ،) بست.  نسخه های اولیه به سربازان اجازه می دهد تا سایر سربازان یا نقشه های ماهواره ای زمین را در داخل هدست مشاهده کنند. این قرارداد می تواند منجر به خرید حدود 100000 هدست برای  ارتش ایالات متحده در واقعیت مختلط از مایکروسافت شود و به طور بالقوه ارتش آمریکا به بزرگترین کاربر هدست در طول زمان تبدیل شود.

و AR در آینده نزدیک

همچنین می توان از این تکنولوژی برای انتقال دانش استفاده شود ، مانند آموزش در محیط های صنعتی. به جای توضیح ، تصور کنید به یک کارگر نشان دهید که چگونه یک کار خاص را از طریق ویدئو در بطن کار انجام دهد. این فناوری درها را به روی طراحان منطقه آموزش الکترونیکی برای ایجاد رابط های نسل بعدی AR باز می کند. بوئینگ از عینک های AR مجهز به Skylight برای راهنمایی تکنسین ها استفاده می کند زیرا سالانه صدها هواپیما را سیم کشی می کنند. نمایشگر پوشیدنی به تکنسین ها کمک می کند تا صدها سیم را فقط با استفاده از بینایی و صدا برای کنترل برنامه شناسایی و به هم متصل کنند. در نتیجه ، بوئینگ 25٪ زمان تولید را کاهش داد و میزان خطاها را به صفر رساند.

پیش بینی های هولوگرافی مجازی سازی، تجزیه و تحلیل داده ها، تجزیه و تحلیل داده های مجازی، در VR  AR  همه به ما میگوید  زمان هیجان انگیزی برای کار با این فناوری ها است. آینده را می توان بیش از حد واقعیت نامید ، ترکیبی از AI ، AR ، VR و MR. یک نوآوری جالب از واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبیAR  از   MR  برای ایجاد تجارب هولوگرافیک برای اتاق های واقعیت مجازی ، تمرینات تیم سازی و بازی های پازل در مقیاس اتاق است.

به طور رویایی دیگر نیازی به هدست های ناخوشایند و اتصال با یک کامپیوتر ثابت نیست. انتقال بین دنیای مجازی و واقعی آسان تر و سریعتر و بیش از حد همه گیر می شود. مجازی سازی از طریق یادگیری ماشین و هوش مصنوعی تجسم داده ها را در محیط VR و AR فراهم می کند. این فناوری ها ابزاری هستند که به ما کمک می کنند داستان هایی را که هرگز در واقعیت اتفاق نیفتاده بازگو کنیم و حتی اطلاعات آن را به اشتراک بگذاریم. آنها می توانند به عنوان ابزارهای فوق العاده قدرتمند تعامل عاطفی مورد استفاده قرار گیرند که ما را قادر می سازد همدلی ایجاد کنیم و با مخاطبان ارتباط برقرار کنیم،  فراتر از آنچه تلویزیون و کامپیوتر یا اینترنت ارائه می داد. تحولات اخیر در هوش مصنوعی ، به ویژه یادگیری عمیق ، که باعث تقویت تصویر و گفتار در زمان واقعی می شود ، به ترکیب VR و AI برای کاربردهای جدید کمک کرده است. آینده طراحی محصول نیاز به ترکیبی از هر سه این فناوری ها دارد. نمونه های قابل توجه که از فناوری های AI برای کاهش میزان خطاهای انسانی از طریق شبیه سازی AR و VR در کارهای خطرناک استفاده می کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا