انواع کار تولیدی با سرمایه کم

این روزها، راه اندازی یک کار تولیدی با سرمایه کم، به یکی از دغدغه‌ های ذهنی افراد جویای کار تبدیل شده است. در سال های اخیر، افزایش نرخ بیکاری و کاهش فرصت های استخدامی سبب شد که کارجویان و کارآفرینان زیادی به دنبال تاسیس یک کسب و کار تولیدی یا خدماتی سود آور باشند. معمولا کارهای تولیدی سود خوبی دارند و به همین دلیل، مدیر یک کسب و کار مستقل بودن، بسیار وسوسه انگیز به نظر می رسد. گرفتن مشاوره تولید یکی از بهترین گزینه های پیشرفت در این مسیر محسوب میشود.

انواع کار تولیدی با سرمایه کم

راه اندازی کسب و کار

تعداد زیادی از افرادی که به فکر راه اندازی کسب و کار هستند، به دلیل نداشتن سرمایه کافی، از انجام این کار منصرف می ‌شوند. ولی خبر خوش این است که کارهایی هم وجود دارند که راه اندازی آنها به سرمایه زیادی نیاز ندارد.

The term startup refers to a company in the first stages of operations. Startups are founded by one or more entrepreneurs who want to develop a product or service for which they believe there is demand.

اصطلاح استارت آپ به شرکتی اطلاق می شود که در مراحل اولیه فعالیت خود قرار دارد. استارت‌آپ‌ها توسط یک یا چند کارآفرین تأسیس می‌شوند که می‌خواهند محصول یا خدماتی را توسعه دهند که معتقدند تقاضا برای آن وجود دارد.

منبع : www.investopedia.com

کارهایی مانند خیاطی، تولید غذای خانگی، پرورش قارچ، تولید اکسسوری، چرم سازی، تولید کیف و کفش و غیره به عنوان کارهای تولیدی با سرمایه کم شناخته می شوند. ما در این مطلب قصد داریم که چند نمونه کار تولیدی با سرمایه اندک را به شما معرفی کنیم.

برای راه ‌اندازی یک کار تولیدی با سرمایه کم، علاوه بر سرمایه به چه چیزهایی نیاز داریم؟

اگر به دنبال راه اندازی یک کار جدید هستید، بهتر است بدانید که برای راه ‌اندازی یک کار تولیدی با سرمایه کم، علاوه بر سرمایه به برنامه ریزی دقیق و بازاریابی نیاز دارید. همچنین خلاق بودن و ایده پردازی می تواند به توسعه و رشد کسب و کارتان کمک کند. علاوه بر این، وجود مهارت و دانش فنی، شبکه سازی، دسترسی به ابزار و تجهیزات مورد نیاز و مدیریت مالی جزو مهم ترین الزامات راه اندازی یک کسب و کار موفق به حساب می آیند.

معرفی بهترین کسب و کارهای تولیدی با سرمایه کم

در ادامه، بهترین کسب و کارهای تولیدی قابل تاسیس با سرمایه کم را به شما معرفی می کنیم. مطالعه این مطلب، امکان راه اندازی یک کسب و کار سود آور با کمترین سرمایه را در اختیار شما قرار می دهد. انتخاب و توسعه هر یک از این ایده ها، به شما کمک می کند که یک کار تولیدی بدون نیاز به سرمایه زیاد و در عین حال، سود آور را راه اندازی کنید.

کسب و کار طبخ و توزیع غذا

در شهرهای شلوغ و پر جمعیتی که بیشتر افراد فرصت طبخ و تهیه غذا را ندارند، راه اندازی کسب و کار تهیه غذا یک انتخاب عالی خواهد بود. اگر در ابتدا سرمایه کافی برای اجاره محل طبخ غذا را ندارید، می توانید این کار تولیدی با سرمایه کم را در خانه راه اندازی کنید و به مرو کارتان را توسعه دهید.

سعی کنید برای جلب رضایت مشتریان، غذاهای سالم و با کیفیت ارائه دهید. با رشد کسب و کار، این امکان را دارید تا قراردادهایی را با مراکز بزرگ مثل کارخانه ها ببندید و غذاهای روزانه آن ها را تهیه کنید. این کسب و کار، با سرمایه کم شروع می شود و در صورت استمرار به یک بیزینس سودآور تبدیل خواهد شد.

کسب و کار طبخ و توزیع غذا

پرورش گل و گیاه

در حال حاضر که آپارتمان نشینی رواج زیادی دارد، بسیاری از افراد علاقه دارند که از گیاهان در آپارتمان خود نگهداری کنند و حال و هوای طبیعت را به منزل بیاورند. بنابراین، کار پرورش گل و گیاه می تواند کار تولیدی با سرمایه کم محسوب شود.

شما این امکان را دارید تا با اندکی آموزش، این کار را فرا بگیرید و کار خود را آغاز کنید. بعد از مدتی کارتان را توسعه دهید و درآمد قابل توجهی کسب کنید. پرورش گل و گیاه، یک کار تولیدی جذاب است که در بیشتر خانه ها قابل انجام خواهد بود. این امکان را دارید تا با تاسیس پیج و به صورت آنلاین مشتریان زیادی بیابید.

خیاطی و تولیدی پوشاک

خیاطی یکی از شغل ‌های مورد علاقه خانم ها و آقایان است. این روزها با گسترش تجارت آنلاین، افراد به راحتی می توانند محصولات خود را مستقیما به فروش برسانند و تعداد واسطه ها را به حداقل برسانند. تولید و دوخت لباس نیز به عنوان یک کار تولیدی با سرمایه کم در نظر گرفته می شود.

پس از گذراندن دوره های خیاطی، کار خود را شروع کنید و سفارش بگیرید و با گسترش کسب و کار و افزایش سرمایه، واحد تولیدی لباس خود را راه بیاندازید. به خاطر داشته باشید که در این حرفه، کیفیت و طراحی محصول جذاب و خاص در اولویت قرار دارد و کسب سود قابل توجه، تا حد زیادی به توانایی و استعداد شما وابسته است.

درست کردن و فروش شمع های تزئینی

تولید شمع های معطر تزئینی، یکی از کسب و کارهایی محسوب می شود که با سرمایه اندک می توان حتی در خانه خود شروع کرد. این بیزینس نیز یک کار تولیدی با سرمایه کم به شمار می رود. البته، اگر با سرمایه بیشتری در یک کارگاه شروع کنید، سود بیشتری خواهید داشت.

شمع های تولیدی خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید یا با فروشگاه های محلی همکاری کنید. در حال حاضر، شمع طرفداران زیادی دارد و در بسیاری از مراسم و مناسبت ها نیز از شمع استفاده می شود.

درست کردن و فروش شمع های تزئینی

تولید عرقیات گیاهی یا محصولات خانگی

یکی دیگر از مشاغلی که می توانید در منزل راه اندازی و سود قابل توجهی از آن کسب کنید، تولید عرقیجات گیاهی یا محصولات خانگی نظیر رب، سبزی خشک، لوبیای خرد و پخته شده، بادمجان سرخ شده و غیره است. با تهیه مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این محصولات به صورت عمده و فرآوری آن ها به سود خوبی می رسید. این روزها، بسیاری از بانوان، به دلیل مشغله زیاد ترجیح می دهند که این محصولات را به صورت آماده بخرند.

تولید دست سازه های چرمی

اگر پیگیر دنیای مد هستید، حتما از اهمیت چرم طبیعی و مصنوعی در صنعت مد و فشن اطلاع دارید. همیشه استفاده از کیف، کفش، کیف پول و اکسسوری های متنوعی که از چرم ساخته شده اند، طرفداران زیادی داشته و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

برای وارد شدن به این حرفه باید در ابتدا آموزش ببینید و پس از آن می توانید ظرف مدت کوتاهی، به تولید و فروش این محصولات بپردازید. این کار نیز به عنوان یک کار تولیدی با سرمایه کم در نظر گرفته می شود که این امکان را دارید تا آن را در منزل انجام دهید و به تدریج بیزنس خود را توسعه دهید.

تولید دست سازه های چرمی

پخت کیک، نان و شیرینی

پخت کیک، نان و شیرینی یکی از کسب و کارهایی است که می توانید آن را در خانه خود و با سرمایه اندک شروع کنید. این صنعت همیشه پر تقاضا خواهد بود و مشتران زیادی دارد. این امکان را خواهید داشت تا با تهیه و ارائه محصولات خوشمزه و تازه، کسب و کار تولیدی با سرمایه کم خود را توسعه دهید. فروش محصولات به صورت آنلاین و همکاری با کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های محلی نیز یک راهکار خوب در آغاز راه است.

تولید انواع عروسک های پولیشی و پارچه ای

شروع کسب و کار عروسک سازی نیازمند خلاقیت و ذوق هنری است. این هنر را با استفاده از ویدیوها و گذراندن کلاس های آموزشی یاد بگیرید. برای شروع، به سرمایه زیادی نیاز ندارید. عروسک سازی یک کار تولیدی با سرمایه کم است که می توانید با توجه به توان مالی خود، برای ساخت عروسک از متریال و پارچه های متنوعی استفاده کنید. کسب و کارهایی که به نیازهای کودکان مرتبط هستند، همیشه رونق دارند و این امکان وجود دارد که با ریسک کم در این کارها سرمایه گذاری کنید.

تولید انواع اکسسوری تزئینی

تولید اکسسوری، از جمله مشاغلی است که با سرمایه کم قابل راه اندازی خواهد بود. محصولاتی مانند دستبند، انگشتر و زیورآلات مختلف را تولید کنید. اکسسوری ها محصولات پرطرفداری هستند که این روزها ترند شده اند. بسیاری از افراد این اکسسوری ها را برای هدیه دادن در مناسبت های مختلف و استفاده شخصی خریداری می کنند.

اگر خلاقیت کافی داشته باشید، با فروش این محصولات، سود خوبی خواهید داشت. نوع مواد اولیه ای که برای تولید اکسسوری استفاده می کنید، بستگی به نوع محصولاتی دارد که قصد دارید بسازید. شما می توانید از فلزات مختلف مانند استیل، چرم، مهره های تزئینی و غیره برای این کار بهره ببرید.

شما این امکان را دارید تا در ابتدا بدون نیاز به کارگاه، در یک گوشه از منزل خود به تولید این اکسسوری ها بپردازید و با گذر زمان و گسترش کار، فضا و تجهیزات لازم بیشتری را تهیه کنید. این کسب و کار نیز یک کار تولیدی با سرمایه کم است.

تولید انواع اکسسوری تزئینی

تولید انواع فینگر فود و مرباها

تولید انواع فینگر فود و مرباها نیز یک فرصت کسب درآمد خوب خواهد بود. برای شروع تولید فینگر فود و مربا، محصولات خلاقانه و با طعم های متنوع را ارائه دهید. از مواد اولیه مختلفی برای تولید فینگرفودها استفاده کنید. شما می توانید مرباها را با استفاده از میوه های فصلی تازه با قیمت مناسب آماده سازید.

برای تبلیغ و فروش محصولات خود، از راه های مختلفی مانند ایجاد صفحه اینترنتی، استفاده از رسانه های اجتماعی و شرکت در رویدادها و بازارچه های محلی استفاده کنید. ضمن آنکه این امکان فراهم خواهد بود تا با همکاری با فروشندگان محلی، محصولاتتان را به صورت عمده یا خرده به فروش برسانید.

امروزه، استفاده از انواع فینگرفودها در مراسم های مختلف و تولدها رواج زیادی دارد. بنابراین، این بیزینس می تواند به عنوان یک کار تولیدی با سرمایه کم، ولی پر سود در نظر گرفته شود.

تولید انواع فینگر فود و مرباها

تولید میوه خشک

میوه های خشک به عنوان یک جایگزین سالم و خوشمزه برای میوه های تازه، برای بسیاری از افراد جذابیت دارند. تولید میوه های خشک یک فرصت کسب درآمد عالی برای شما خواهد بود. به خصوص اگر توانایی تهیه محصولات با کیفیت و طعم برتر را داشته باشید، به زودی مشتریان زیادی پیدا خواهید کرد.

برای شروع تولید میوه های خشک، نیاز به یک دستگاه خشک کن مناسب خواهید داشت. این دستگاه به شما امکان می دهد که میوه ها را خشک و آماده فروش کنید. در این زمینه کاری، بسته بندی محصولات اهمیت زیادی دارد. باید محصولات خود را با بسته بندی جذاب بفروشید و مشتریان زیادی جلب کنید.

در ضمن، توجه به کیفیت و طعم محصولات نیز اهمیت زیادی دارد. مشتریان، به دنبال میوه های خشک با طعم و مزه برتر هستند. بنابراین تلاش کنید تا با استفاده از میوه های تازه و با کیفیت، محصولات با طعمی منحصر به فرد ارائه دهید. بدین ترتیب، این کار تولیدی با سرمایه کم را بیشتر توسعه دهید و رضایت مشتریان را به دست آورید.

پرورش قارچ

پرورش قارچ، یکی دیگر از کسب و کارهای مناسب برای کسانی است که می خواهند کار خود را با سرمایه کم شروع کنند. برای این کار، به فضای زیادی نیاز ندارید. فراهم کردن شرایط ایده آل مانند رطوبت و دما، مراقبت و نگهداری منظم، برداشت و بسته بندی محصول و بازاریابی صحیح باعث می شود که بتوانید در کسب و کار پرورش قارچ، با سرمایه کم به سود دهی برسد.

پرورش قارچ

جمع بندی

این روزها، افراد زیادی به دنبال راه اندازی یک کسب و کار شخصی هستند. بسیاری از افراد، دلیل نرفتن به سمت کارهای تولیدی را نیاز به سرمایه زیاد ذکر می کنند. ولی باید بدانید که امکان راه اندازی کسب و کارهای خانگی زیادی، با کمترین هزینه ممکن فراهم است. فقط باید کمی خلاقیت و پشتکار داشته باشید. اگر شما هم به دنبال یک کار تولیدی با سرمایه کم هستید، می توانید با توجه به امکانات، علائق و شرایط خود یکی از این کارهای جذاب و سود آور را انتخاب و شروع به کار کنید.

پیمایش به بالا