مشاغل تکنولوژی سلامتی

فناوری های جدید در حال تغییر شکل دادن کل صنایع هستند و وقتی از تغییر صحبت میکنیم، اولین صنعتی که به ذهن می‌آید و سریعتر از بقیه دچار این دگرگونی‌ها میشود، مراقبت‌های بهداشت و سلامتی است. همچنین میتوانید از خدمات مشاوره هوشمند سازی ابر زندگی برای کسب اطلاعات بیشتر و اقدام به هوشمند سازی کسب و کار خود استفاده کنید.

یک مثال خوب Johnson & Johnson، پیشروی نوآوری در زمینه مراقبت های بهداشتی است. از چاپ سه بعدی بافت مینیسک زانو گرفته تا توسعه درمان‌های پیشگامانه برای HIV، سرطان، آبولا و آلزایمر.

در پاییز سال 2018 ، شرکت مشاور مالی Hampleton گزارشی با عنوان “بخش healthtech در حال حاضر یکی از پویاترین بخش‌ها در M&A (ادغام و تملیک: Merger & Acquisition) فناوری است” منتشر کرد.

در خلاصه این گزارش آمده است: “افزایش جمعیت و در نتیجه افزایش تقاضای بیماران و ظهور بیماری‌های مختلف بعلاوه فشار مالی هزینه‌های دریافت خدمات، ارائه دهندگان خدمات درمانی را مجبور می‌کند تا برای بهبود کیفیت خدمات و در عین حال کاهش قیمت‌ها، نوآوری را وارد کار خود کنند.”

برترین شرکت ها و استارتاپ های فناوری بهداشت و درمان:

    Tempus

    Flatiron Health

    Kyruus

    VillageMD

    Collective Health

    Rally Health

    Wellframe

    Verge Genomics

    Doximity

    QuiO

    PatientPop

    Strata Decision Technology

    Hinge Health

    Headspace

این نوآوری‌ها با استفاده از برخی فناوری‌ها، از بلاک چین و هوش مصنوعی گرفته تا تجزیه و تحلیل کلان داده‌‍‌ها و حسگرهای پیشرفته، امکان پذیر شده است. همچنین اینترنت اشیا نیز در این نوآوری‌ها نقش کلیدی را ایفا می‌کندهمانطور که اریک توپول (Eric Topol) ، مدیر موسسه علوم ترجمه Scripps  ، به Forbes می‌گوید: “حدود سه تا پنج سال پیش ، اطلاعات بدون استفاده فقط یکجا جمع شده بودند اما اکنون در حال تحلیل و تفسیر هستند. این ریشه‌ای ترین تغییری است که در مراقبت های بهداشتی رخ می‌دهد.

برای آشنایی با اینترنت اشیا و استفاده روزمره آن در زندگی میتوانید مقاله چند پروژه در حیطه اینترنت اشیا را مطالعه کنید.

در ادامه فعالیت چند شرکت حوزه healthtech که با بهره گیری از اطلاعات دیجیتالی فراوان ، از فناوری های قدرتمندی برای ایجاد محصولات و خدمات درمانی استفاده می کنند را بررسی می‌کنیم:

Medely

تأسیس: 2015

تمرکز: نرم افزار

Medely به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مانند پرستاران و تکنسین ها اجازه می‌دهد تا به کارهای درخواستی موجود در جامعه دسترسی پیدا کنند. این پلتفرم دارای ابزارهایی است که به این افراد کمک می‌کند تا برنامه های خود را تنظیم کرده و شیفت‌های کوتاه مدت یا روزانه را در بیمارستان ها و مراکز درمانی نزدیک‌شان پیدا کنند، همچنین با واریز خودکار درآمد به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد در حالی که به دیگران کمک می‌کنند خودشان نیز بهترین زندگی را تجربه کنند.

Wellframe

تأسیس: 2011

تمرکز: نرم افزار

Wellframe متخصصان مراقبت های بهداشتی را به بیماران متصل می‌کند تا از طریق یک اپلیکیشن تلفن هوشمند کاربرپسند،  به داده ها و یادآوری های حیاتی پزشکی دسترسی پیدا کنند. این پلتفرم خدماتی مثل: یادآوری‌های ملاقات و داروها، دستورالعمل‌های سفارشی و بررسی های دیجیتالی وضعیت سلامتی بیماران برای اطمینان از روند درمان آن‌ها، به اشتراک گذاری داده ها و دیگر خدمات مرتبط از طریق بستر Wellframe را ارائه می‌دهد.

Kyruus

تأسیس: 2010

تمرکز: نرم افزار

Kyruus  تعدادی راه حل و محصول جهت مدیریت داده را برای استفاده توسط سازمان هایی مثل:بیمارستان‌ها، سیستم های سلامت، گروه‌های پزشکی و ارائه دهندگان برنامه‌های بهداشتی ارائه می‌دهد.

این پلتفرم به دنبال بهبود بخشیدن به زمان بندی، یکپارچه سازی برنامه سلامت و قابلیت مدیریت داده ها است و دید بیشتری را در مورد مکان‌هایی که بیماران می‌توانند درمان مورد نیاز خود را دریافت کنند، می‌دهد

Doximity

مکان: سان فرانسیسکو

Doximity بزرگترین شبکه متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در ایالات متحده آمریکا است، با گردهمایی بیش از 70 درصد از پزشکان آمریکایی و 45 درصد از تمام Ns (پزشکان پرستار، پرستاران ثبت شده‌ای هستند که دارای تحصیلات و تجربه پرستاری اضافی هستند). این بستر به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، آخرین مطالب مربوط به رشته خود را بخوانند و حتی نظرات خود را در مورد طیف وسیعی از موضوعات پزشکی به اشتراک بگذارند.

Doximity همچنین یک برنامه پزشکی از راه دور ایجاد کرد که به پزشکان اجازه می‌دهد از طریق تماس، پیامک یا جلسه ویدئویی از تلفن خود با بیماران ارتباط برقرار کنند بدون اینکه شماره تلفن یا ایمیل خصوصی خودشان را فاش کنند.

Grand Rounds

مکان: سان فرانسیسکو

Grand Rounds مانند یک دستیار مراقبت های بهداشتی عمل می‌کند که به کارمندان امکان دسترسی به خدمات درمانی با کیفیت بالا در شبکه بیمه خود را می‌دهد. پلتفرم شرکت از علم داده، برای تطبیق سریع کارمند با پزشک یا متخصص مناسب در شبکه خود استفاده می‌کند. برنامه Grand Rounds همچنین حاوی نکات و مقالات پزشکی شخصی شده و همچنین یک جریان فعالیت است که به طور شفاف هزینه های پزشکی را زیر ذره‌بین دارد.

Rally Health

مکان: واشنگتن دی سی، سان فرانسیسکو

Rally Health یک پلتفرم سلامت دیجیتالی با محوریت مصرف کننده است که به کارمندان کمک می‌کند تا مراکز نزدیک را پیدا کرده و راه های سالم ماندن را بیاموزند و هنگام انجام این کار پاداش دریافت کنند. آن‌ها از منابع گسترده ای از داده ها استفاده می کند تا کاربران را در سفر مراقبت های بهداشتی خود، راهنمایی کنند. آنها حتی کارمندان را تشویق می کنند تا از طریق شرکت در چالش ها سالم بمانند و مبلغی بیش از 1.5 میلیارد دلار پاداش، پرداخت کرده اند که بسیار ایده جالبی است!

Tempus

مکان: شیکاگو

Tempus فناوری استفاده از داده ها را برای شخصی سازی درمان سرطان با استفاده از توالی ژنومی ، ساختار داده های بالینی ، تشخیص تصویر ، مدل سازی بیولوژیکی و سایر وسایل ایجاد می‌کند. هدف آن‌ها این است که هر بیمار از تجربه درمان دیگران که قبلاً مراجعه کرده اند ، بهره مند شود.

VillageMD

مکان: شیکاگو

VillageMD قصد دارد یک ابزار پشتیبانی اضافی برای پزشکانی باشد که می خواهند مراقبت های بهتری از بیماران خود ، اعم از افزایش آگاهی از بیماری ، مشاوره روانشناسی یا ارتقاء شرایط زندگی ، به بیماران خود ارائه دهند. مزایا شامل تیم های مراقبت یکپارچه تحت هدایت ارائه دهندگان ، پشتیبانی بیمار محور ، مراقبت های پیشگیرانه و خدمات پس از بستری می شود. در واقع این شرکت یک سیستم اختصاصی برای تقویت مراقبت های اولیه است.

RealSelf

مکان: سیاتل

RealSelf یک بستر آنلاین برای بیماران و ارائه دهندگان جراحی‌های زیبایی است تا داستان‌های شخصی خود را به اشتراک بگذارند ، توصیه ها را ببینند ، عکس های قبل و بعد را ببینند ،سوالات خود را بپرسند و پاسخ دهند و پیشنهادات ویژه دریافت کنند.

Hinge Health

مکان: سان فرانسیسکو

Hinge Health اولین پلتفرم دیجیتالی جهان است که به درد کمر و مفاصل اختصاص داده شده است. کلینیک دیجیتال به افراد در مدیریت مراقبت های اسکلتی عضلانی در هر مرحله اعم از پیشگیری تا پس از جراحی کمک می کند.

ویدیوها ، منابع پزشکی و آموزش سلامت فردی، به مدیریت درد حاد و مزمن و همچنین کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی و افزایش کیفیت زندگی کمک می کند.

Modern Fertility

مکان: سان فرانسیسکو

Modern Fertility با خارج کردن آزمایشات باروری از فضای آزمایشگاهی، این خدمات را ارزان تر و راحت تر می کند تا زنان بتوانند آن‌ها را در خانه انجام دهند. این شرکت علاوه بر آزمایش هورمون های باروری آنها ، گزارش های سفارشی و مورد بررسی پزشک را ارائه می دهد و جلسات آموزشی را از طریق وبینارهای هفتگی و مشاوره های فردی با پرستاران باروری ارائه می دهد.

Paige

تأسیس: 2018

تمرکز: سرطان شناسی + هوش مصنوعی

Paige یک اکوسیستم آسیب شناسی دیجیتال بومی را در تلاش برای تسریع و تغییر کشف و درمان سرطان توسعه داده است. مجموعه هوش مصنوعی این شرکت به گونه ای طراحی شده است که به آسیب شناسان ، پزشکان و محققان بینش هایی را که طی دهه ها از داده های متخصصان سرطان در سراسر جهان تشخیص داده شده است ، ارائه دهد. پلتفرم Paige مقیاس پذیری را ایجاد می‌کند و پاتولوژیست ها را قادر می سازد تا از محصولات آسیب شناسی محاسباتی استفاده کرده و آنها را برای استفاده بالینی در دسترس قرار دهند

NeoLight

مکان: اسکاتسدیل ، آریز

NeoLight تخت های فتوتراپی می سازد که برای درمان نوزادان نارس و با شرایط پزشکی خاص مانند هیپوترمی و زردی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Reflexion Health

مکان: سن دیگو ، کالیفرنیا

نرم افزار تجویزی Reflexion Health ، فناوری ردیابی حرکت است که به عنوان یک دستیار توانبخشی مجازی عمل می‌کند و بیماران را برای جراحی آماده کرده و آموزش می دهد ، عملکرد ورزش را هدایت و ثبت می کند ، مفاصل و اندام ها را در حرکت بررسی می کند ، بازخورد سمعی و بصری را ارائه می دهد و بازدیدهای “سلامت از راه دور” بین بیماران و متخصصان مراقبت های بهداشتی را تسهیل می کند.

Verge Genomics

مکان: سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا

Verge که توسط متخصصان یادگیری ماشین و توسعه دهندگان داروهای علوم اعصاب تأسیس شده است ، از هوش مصنوعی برای کمک به شرکت های دارویی برای تعیین دارویی که بالاترین احتمال موفقیت را دارند استفاده می کند تا در صورت عدم تأیید این دارو ، پول در راه تحقیق و توسعه دارو هدر نرود.

Headspace

تأسیس: 2010

تمرکز: نرم افزار

Headspace یکی از برنامه های کاربردی پیشرو در جهان برای تمرین و استفاده از مدیتیشن در زندگی روزمره است ، به طوری که تا به امروز بیش از 20 میلیون کاربر از Headspace استفاده کرده اند. این برنامه دارای صدها مدیتیشن است که به کاربران کمک می کند تا بر چالش هایی مانند استرس ، اضطراب و مشکل در خواب فائق آیند.

پیمایش به بالا