کسب و کار جدید را توصیف کنید

کسب و کار جدید همواره از این خطر که دارای بازاری اشباع نشده می باشند و همچنین از نظر ظرفیت بالایی برای جذب نیرو کار بهره مند می باشند، مورد توجه و اقبال زیادی از طرف افراد علاقمند قرار می گیرند. با توجه به ماهیت جدید بودنشان، آنها برای ادامه حیاتشان، نیازمند به فناوری های جدید و به روز می باشند. یکی از دلایل های بوجود آورنده این نوع کسب و کار در واقع تغییر سبک زندگی بشر و یا در واقع به روز شدن زندگی انسان می باشد. این نوع کسب و کار باید بتواند بیشترین آسایش را در اختیار مشتریان خود قرار دهند تا اینکه بتوانند به ادامه حیات خود امیدوار باشند.

مشتری هدف

آگاهی از علایق مشتریان هدف، یکی از پیش نیازهای شروع و راه اندازی کسب و کار جدید می باشد. اولین سوالی که درذهن شما برای ایجاد فعالیت های جدید به وجود می آید این است که مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟ آیا توانایی فروش محصولات را به آنها دارا می باشید؟ مسلما اولین مرحله ای که یک کارآفرین به عنوان مدیر کسب و کار جدید با آن روبرو می شود و باید برای آن جواب کاملا درستی داشته باشد این است که آیا اصلا شناخت کاملی نسبت به مشتریان هدف خود دارد یا خیر؟ همچنین برای گرفتن مشاوره و اطلاعات میتوانید به مقاله ی مشاوره کسب و کار چیست؟ نگاهی بیاندازید. هستند بسیاری از کارآفرینان که بر این باورند که به این درجه از دانش نسبت به مشتریان هدف خود رسیده اند، ولی در حقیقت بیشتر آنها در اشتباه هستند برای شناختن مشتریان هدف، اولین راه شناخت دقیق و کاملی نسبت به نیازها و علایق این نوع از مشتریان می باشدکه یک کار آفرین باید به طور کامل با آنها روبه رو شود چند نوع از این نمونه علایق را می توانید به دسته هایی مثل قیمت، تنوع، نوع رفتار و یا حتی راحتی دسترسی مشتری به محصول تقسیم بندی کرد. امروزه داشتن تعریف دقیق از مشتریان هدف کاری بسیار دشوار می باشد، زیرا با تغییر رشد و حتی تغییر سبک زندگی، این دسته از مشتریان به راحتی تغییر می یابند.

اصطلاحی در زبان انگلیسی برای بازاریابی وجود دارد به نام 4ps این اصطلاح به این علت معروف است که در واقع استراتژی بازار یابی را در چهار ستون اساسی به نام های محصول، قیمت، مکان و تبلیغ خلاصه کرده است: در واقع تفکری که پشت این چهار استراتژی نهفته می باشد، این اجازه را به صاحبان کسب و کار جدید می دهد که با در نظر گرفتن این چهار اصل، بتوانند موفقیت خود را در بازار پیش رو تضمین کنند. این استراتژی توسط دانشمندی به نام مک کارتی در سال 1920 تولید شد.

مهارت حل مسئله میتواند در بسیاری از مشکلات به شما کمک کند، شما میتوانید با خواندن مقاله 6 مرحله مهم مهارت حل مسئله دید بهتری نسبت به مشکلات و نحوه ی حل آن ها داشته باشید.

محصولاتی که کسب و کار جدید ارائه می دهند ممکن است هر چیزی باشد. (مانند انواع خوراکی ها، انواع روغن های صنعتی یا حتی انواع نرم افزارها). در واقع هر چیزی که بتوان به عنوان محصول شناخته شود. از قیمت می توان تعریف ساده ای داشت، قیمت را می توان مقدار پول یا هزینه ای که به برای محصول یا حتی سرویس خود در نظر گرفته اید، تعریف کرد. البته هر چند که تعریف آن ساده است ولی رسیدن به قیمت مناسب برای کارفرما بسیار دشوار است. قیمتی که علاوه بر بیشترین میزان فروش، بتواند بیشترین میزان سود را تضمین کند. همچنین شما میتوانید با خواندن مقاله کسب و کار های آینده دار در ابر زندگی برای آینده شغلی خود برنامه ریزی کنید.

همانطور که در کسب وکار این تعریف رواج دارد که، تمامی این فعالیت ها به مکان بستگی دارد، این خود نشان از اهمیت بالای مکان در کسب و کار می باشد. به طور مثال افرادی که علاقمند به صنعت چرم به ویژه کفش چرم دارند و می خواهند آن را به عنوان حرفه جدید آغاز کنند، این است که در نظر داشته باشند، شروع کار خود را در شهری که دارای شرکت های بزرگ کیف و کفش می باشند، راه اندازی اندازی ننمایند، چون رضایتمندی دشوار خواهد بود.

زمانی که شما به عنوان کارآفرین در بخش کسب و کار جدید، از سه متون اصلی بازار یابی به سلامت عبور کردید و بسیار خوشبین نسبت به اتمام آنها هستند.در این زمان شما نیازمند تبلیغ برای محصول خود می باشید. مهم ترین هدف تبلیغات باید ایجاد درآمدزایی برای فعالیت باشد. امروزه با پیشرفت علم راه های زیادی برای تبلیغات در دسترس مشاغل قرار می گیرد که بعضی از آنها شامل مقداری هزینه مثل تلویزیون، رادیو و بسیاری از آنها بصورت رایگان در اختیار صاحبان مشاغل قرار گرفته اند(مانند گوگل، وبلاگ و اینستا)

طرح کسب و کار

این طرح را میتوان به صورت بستری مکتوب دانست، که به صورت واقع و کامل توضیح می دهد که چگونه یک کسب و کار به ویژه یک فعالیت جدید، هدف های خود را تعریف کند و این که راه های رسیدن به این اهداف از چه مسیرهایی می گذرد. برنامه های تجاری از این نظر مهم هستندکه قبل ازشروعکارگاه جدید و ایجاد سرمایه، بتوانند میزان قابل توجهی از سرمایه گذاری را عاید شرکت کنند. همچنین آنها می توانند یک راه مناسب برای این کسب و کار جدید باشند. تا راه خود را برای رسیدن به هدف به آسانی ادامه دهند.

هر شرکت و فعالیت جدید نیازمند داشتن یک طرح تجاری خوب و مستحکم می باشد. این طرح ها برای موفقیت نیازمند بررسی دوره ای می باشند، این بدان معناست که با انجام دادن این بازبینی ها متوجه خواهیم شد که اهداف برآورده شده اند و یا اینکه تغییر و تحولی در اهداف ایجاد شده است، گاهی کسب و کار جدید مستقر، نیاز به یک طرح تجاری جدید و نو دارند، زیرا این تغییر باعث می شود که این نوع کارگاه ها در یک مسیر بهتر و پر بازده تر قدم بردارند.

نداشتن یک طرح خوب برای کسب و کار جدید، مسلما باعث شکست در این نوع فعالیت های می شود. پایبندی به این گونه طرح ها قاعدتا می توانید فواید بیشماری داشته باشد. مانند این که بدون داشتن مقدار پول کافی برای راه اندازی کسب و کار جدید، این طرح به شما کمک خواهد کرد تا بتواند سرمایه گذاران علاقمند زیادی را جذب کنید و به راحتی بتوانید به بازار هدفی که دارید وارد شوید.

بیانیه ماموریت

این بیانیه در واقع برای توضیح اهداف شرکت به وجود آمده است. این بیانیه ها به کارگران و سرمایه گذران کمک می کند که وظایف محوله خود را به بهترین شکل انجام دهند. و آنها را در مسیری قرار می دهد که به شرکت در واقع نوعی خاص از تعریف اساسی ارزش ها، اخلاق، اهداف اساسی و فرهنگ کسب و کار باشد. از این بیانیه می توانید برای همسوکردن اهداف سهامداران، کارمندان، توزیع کنندگان و کارگران با اهداف شرکت استفاده کنید. اولین کاری که برای نوشتن این بیانیه باید انجام داد این است که مشخص کنید که کسب و کار جدید شما و هر آنچه که باعث رونق بیشتر و سود بیشتر شما برای عرصه محصول در بازارمی شود، باید در این بیانیه قید کنید.

پیمایش به بالا