Mvp چیست ؟

هر شغل می خواهد اثبات کند که محصول آنها چیزی است که مشتریان به آن نیاز دارند و آماده پرداخت هزینه آن هستند ، Minimum Viable Product یا به اختصار mvp یک گام اساسی برای هر استارت آپ است تا آزمایش کند که آیا در مسیر درست پیش می روید یا نه؟ باید به یاد داشته باشید که یک MVP واقعی ابتدا باید در خدمت مشتریان شما باشد و یک مشکل خاص را حل کند و در کوتاه مدت راه اندازی آن آسان باشد تا یک رابط کاربری آسان برای پیمایش داشته باشید. بنابراین سرانجام راه حل خود را تجزیه و تحلیل کنید و اگر این ویژگی ها را ارائه نداد محصول کافی و مناسب نیست. همچنین میتوانید از صفحه خدمات مشاوره استارت آپ ابر زندگی برای کسب اطللاعات بیشتر و کسب خدمات استفاده کنید.

 

خطرناک ترین نکته در مورد یک محصول جدید این است که آیا مشتریان آماده استفاده و پرداخت هزینه تعیین شده برای آن هستند یا نه. برای اطمینان از ایجاد چیزی که مردم به آن نیاز دارند، باید ایده خود را در دسترس آنها قرار دهید تا متوجه شوید که مشتریان چقدر آن را میپسندند و چه مواردی باید بهبود یابد. اینجاست که Minimum Viable Product (MVP) وارد عمل می شود. این یک نسخه 1.0 از یک محصول جدید است که دارای ویژگی های کافی برای جلب رضایت مشتریان و جمع آوری حداکثر داده ها در مورد نظرات آنها برای ادامه بهبود محصول است واقعیت این است که در مراحل اولیه تولید نرم افزار آنچه شما دارید فرضیات محض است.

MVP به عنوان یک محصول نهایی

گاهی اوقات وقتی مشتری درخواست تخفیف می کند مثلا میگوید بودجه من محدود است، این که من به MVP نیاز دارم به معنای یک برنامه کاملاً حساب شده (حاوی برخی از ویژگی های اضافی) نادرست است است MVP فقط مبنایی برای راه اندازی کارآفرینی است. این نقطه ورود سفر شما به راه حل دیجیتالی موفق است.

MVP برای استارتاپ

رویکرد MVP را می توان به راحتی در توسعه راه حل های سفارشی برای شرکت ها به کاربرد. دلیل اصلی اینکه MVP می تواند برای نرم افزارهای سازمانی مناسب باشد این واقعیت است که این گونه محصولات اغلب به اندازه کافی پیچیده هستند و تغییرات، خطرات جدی را به همراه دارد مفهوم Minimum Viable محصول پیش فرض تغییرات کوچک و افزایشی را نشان می دهد که به اندازه کافی ایمن هستند و امکان ایجاد قابلیت های جدید یا ارتقا را بدون ایجاد مزاحمت فراهم می کنند.

MVP از نظر تحلیلگران برتر صنعت

MVP به طور کلی، به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام ویژگی از همه مهمتر است و محصول از چه ویژگی برخوردار نیست. برای همه ی استارتاپ ها خصوصا تحلیلگران برتر صنعت مفید است که در توسعه اولیه از مفهوم MVP پیروی کنند. از طرف دیگر، روش MLP برای مشاغل با هدف تسخیر مخاطبان گسترده مفید است، زیرا به شما کمک می کند تا بررسی کنید آیا محصول شما پتانسیل ویروسی شدن و پیروزی در جهان را دارد.

MVP در جستجوی مفهوم چابک چیست؟

روش چابک در دنیای توسعه نرم افزار کاملاً رایج است. پیش فرض این است که پروژه به قسمت های کوچکتری تقسیم شود که تکرار نامیده می شوند. نتیجه هر تکرار یک نرم افزار فعال است که امکان جمع آوری بازخورد، تجزیه و تحلیل و حرکت به جلو را فراهم می کند.. تلفن در قرن نوزدهم، جامعه را تحت تأثیر قرار داد زیرا نیاز فوری را برای گفتگو با یکدیگر از راه دور برآورده کرد، تلفن مسیری طولانی را طی کرده تا به یک قسمت اساسی از زندگی ما تبدیل شود، پر از ویژگی های اضافی که به ما امکان می دهد تماس بگیریم، پیام کوتاه ارسال کنیم، بخوانیم، بازی کنیم، به اینترنت دسترسی داشته باشیم و غیره. این یک نمونه کلاسیک از MVP است که در سال 2008 آغاز شد، زمانی که بنیانگذاران تصمیم گرفتند اقامتگاه ارزان برای کسانی که به یک کنفرانس طراحی در سانفرانسیسکو آمدند فراهم کنند. آنها یک وب سایت ساده با عکس های آپارتمانی راه اندازی کردند و آن را برای مخاطبان هدف بازاریابی کردند. آنها از طریق خواسته ها و نیازهای مشتری کار می کنند و امروز بیش از 150،000،000 کاربر دارند.

مشکلات مشترک در MVP

تیم ها از واژه MVP استفاده می کنند، اما کاربرد یا معنی مورد نظر آن را کاملاً درک نمی کنند. غالباً این مشکل عدم درک در این باور ظاهر می شود که MVP کمترین عملکردی است که آنها می توانند ارائه دهند بدون اینکه معیارهای کافی برای کسب اطلاعات در مورد دوام تجاری محصول باشد. تیم ها همچنین ممکن است MVP را که تمرکز آن بر یادگیری است با (MMF) و (MMP) که تمرکز خود را بر درآمد دارد به ترتیب برای حداقل ویژگی قابل فروش یا حداقل محصول قابل فروش هستند اشتباه بگیرند. وقتی این آسیب رسانی دارد که تیم بیش از حد در تحویل چیزی متمرکز شود بدون در نظر گرفتن چیزی که نیازهای مشتری را برآورده کند. تیم ها حداقل بخش MVP را به استثنای بخش مناسب، تحت فشار قرار می دهند. کالای تحویل شده کیفیت کافی برای ارائه ارزیابی دقیق از استفاده مشتری از محصول را ندارد. تیم ها آنچه را که MVP در نظر می گیرند ارائه می دهند و پس از آن، صرف نظر از بازخوردی که درباره آن دریافت می کنند، هیچ تغییر دیگری در آن محصول اعمال نمی کنند.

هزینه های بالقوه در MVP

حداقل جنبه MVP تیم ها را تشویق می کند تا کمترین کار و هزینه ممکن را برای بازخورد مفید انجام دهند که به آنها کمک می کند از کار با محصولی که هیچ کس نمی خواهد، جلوگیری کنند. استفاده صحیح از MVP به این معنی است که یک تیم ممکن است محصولی را که به مشتری خود تحویل می دهند به طرز چشمگیری تغییر دهد یا محصول را با هم و بر اساس بازخوردی که از مشتری خود می گیرند رها کند.

نشانه های استفاده از MVP

یک تیم به طور موثر از MVP به عنوان قطعه اصلی یک استراتژی آزمایش استفاده می کند این نشانه این است که آنها فرضیه ای را مطرح می کنند که محصولی که تیم روی آن کار می کند دقیقا همان چیزی است که مشتریانشان نیاز دارند و تیم سعی دارد این نیاز را برآورده کند. سپس این تیم چیزی را به آن مشتریان تحویل می دهد تا بفهمدآیا این محصول نیاز مشتریان را برطرف میند یا خیر براساس اطلاعات به دست آمده از این آزمایش، تیم کار بر روی محصول را ادامه می دهد، تغییر می دهد یا لغو می کند.

پیمایش به بالا